مرکز کاشت موی ملودی سروش

ترمیم مو به روش سوپر استارها

مرکز کاشت موی ملودی سروش

ترمیم مو به روش سوپر استارها

۵ راهکار موثر برای تقویت پیاز مو

ملودی سروش با ارائه جدیدترین روش کاشت مو خدمات کاشت مو ، ترمیم مو و .... شما عزیزان را همراهی میکند

فولیکول مو یا پیاز مو چیست؟ فولیکول مو یا پیاز مو کیسه‌های کوچکی هستند که‌هم سطح سلول‌های پوست سر واقع شده اند. ترشحات غدد چربی به درون این  کیسه‌‌ها نفوذ می‌‌کنند تا علاوه بر حفاظت از مو، آن‌‌ها را چرب و خوش حالت نگه دارند. سلول‌‌ها راه خود را به درون این کیسه‌‌ها باز کرده و اندک اندک بر روی‌هم انباشته می‌‌شوند و در نهایت به شکل تارهای مو از پوست سر بیرون می‌‌زنند.

پیاز مو

در ساختار ساقه مو (بخشی از مو که در دیدرس ما‌ست) پروتئین‌های مرده‌ای به نام کراتین به کار رفته‌اند. برای تقویت پیاز مو باید یک رژیم غذایی مناسب و سالم  در پیش گیرید، چرا که سرمنشأ  پیاز موهایتان سلول‌های موجود در غذای شماست و سلامت آن‌‌ها به سلامت شما و رژیم غذایی تان بستگی دارد. منظور از موی سالم، مویی قوی و محکم است.

 

۵ گام برای تقویت پیاز مو :

 

غذاهای غنی از آهن

گام نخست

خوردن مواد غذایی حاوی آهن از قبیل سبزیجات، لوبیا، حبوبات، گوشت قرمز یا مکمل‌های آهن باعث تقویت پیاز موهایتان می‌‌شود. آهن مسئولیت اکسیژن رسانی به پیازهای های مو را بر عهده می‌‌گیرد، اگر اکسیژن کافی به پیاز مو نرسد، باعث سستی و ضعف فولیکول‌‌ها می‌‌شود.

 

گام دوم تقویت پیاز مو

در رژیم غذایی خود جایی برای مواد حاوی روی (زینک) باز کنید؛ روی اغلب در غذاهای دریایی و گوشت قرمز یافت می‌‌شود و پیوندی قوی بین پروتئین‌های به کار  رفته در ساختار مو برقرار می‌‌کند تا از این طریق استحکام و دوام آن‌‌ها را تضمین کند. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، غدد چربی نقش محافظ کننده تارهای مو را دارند و روی، این غدد را تقویت و پشتیبانی می‌‌کند. مصرف روزانه ١١ میلی گرم روی می‌‌تواند مثمر ثمر باشد اما به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد روی در جذب سایر مواد معدنی لازم و ضروری برای حفظ سلامت مو خلل ایجاد می‌‌کند.

 

گام سوم در تقویت پیاز مو

میزان ویتامین‌های C ،B ،A و E موجود در رژیم غذایی شما باید زیاد باشد. برای این منظور می‌‌بایست انواع متفاوتی از میوه و سبزیجات و چربی‌های سالم و مفید (همچون روغن زیتون و آووکادو) را نوش جان کنید. اگر می‌‌خواهید از متنوع بودن خواص میوه‌هایی که می‌‌خورید، اطمینان یابید، میوه‌هایی با رنگ‌های مختلف صرف کنید. میوه و سبزیجات فرآیند آبرسانی به بدن شما را تقویت می‌‌کنند.

 

گام چهارم تقویت پیاز مو

مواد غذایی حاوی پروتئین فراوان همچون تخم مرغ، بوقلمون، مرغ و لبنیات کم چرب بخورید. در ساختار مو پروتئین به کار رفته، بنابراین وجود مقادیر کافی پروتئین در رژیم غذایی سلامت و استحکام آن را در پی خواهد داشت.

 

لیوان آب

گام پنجم و نهایی

روزانه حداقل ٨ لیوان آب بنوشید و از این طریق گامی  موثر در راستای رشد و تقویت مو‌های خود بردارید. آب برای تمامی فعالیت‌های حیاتی بدن از جمله رشد مو بسیار حائز اهمیت است. اگر آب مورد نیاز بدنتان به درستی تأمین شود، موی شما نرم و منعطف خواهد بود، در غیر این صورت مویی خشک و شکننده خواهید داشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 10:25

مرسی از زحمات شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.