مرکز کاشت موی ملودی سروش

ترمیم مو به روش سوپر استارها

مرکز کاشت موی ملودی سروش

ترمیم مو به روش سوپر استارها

کدام‌یک را انتخاب کنیم، کاشت مو یا ترمیم مو؟


۱- همان‌طوری که گفته شد کاشت مو کلاً به روشی گفته می‌شود که طی آن از
 قسمت پشت سر شخص، موی مورد نیاز برداشته شده  در قسمت‌های بی‌مو قرار داده شود. یکی از مسائلی که بسیار مهم است، مسئله‌‌ی "خط رشد مو" در افراد

 می‌باشد. هر فردی دارای خط موی مخصوص به‌خود بوده و این مسئله به سن افراد و میزان ریزش موی آن‌ها نیز بستگی دارد، لذا هنگامی که شخص پیش از سن 40 سالگی اقدام به کاشت مو می‌کند مطمئناً به خاطر تداوم ریزش مو مجبور خواهد شد که با صرف هزینه‌ی بالای کاشت مونسبت به ترمیم مو، چند بار دیگر عمل کاشت را در سنین مختلف تکرار کند، همین مسئله درمورد ترمیم مو نیز تا حدی وجود دارد اما میزان ریسک موفقیت عمل جراحیچندگانه در روش کاشت مو را نباید از نظر دور داشت، ضمن این که همان‌طوری که ذکر شد میزان هزینه‌ی ترمیم مو نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ ترمی‌باشد ضمناً در روش ترمیم مو قواعدی وجود دارد که با اعمالآن بر روی خط موی فرد، با گذشت زمان خط مو نیز دچار تغییر شده وظاهر شخص، کاملاً عادی به نظر می‌رسد ضمن این‌که از نظر نتیجه‌ی امر،دو روش هیچ تفاوت عمده‌ای ندارند

 

 

۲- در روش کاشت مو گاه از دو تا چهار روش نام برده می‌شود که مشهورترین آن‌ها (FUE) (کهFIT هم گفته می‌شود) و (FUT) و    (SUT) بوده و روشی نیز وجود دارد که ترکیبی از دو روش (FUT) و (FUE)است و عمل جراحیخیلی بزرگی محسوب می‌‌شود.

 

نکته‌ی قابل توجه این است که بین انجام دهندگان این روش‌های کاشت مو، هیچ‌گونهاتفاق نظری در مورد بهتر بودن یکی از روش‌ها نسبت به دیگری وجود ندارد،ضمن این که در همگی این روش‌ها عمل‌های جراحی ناموفق نیز مشاهده می‌شود

 که یکی از عوارض آن، ماندن جای زخم (اسکار) بر سر طاس بیمار تا آخر عمر است.در بعضی موارد و از جمله طاسی‌های نوع 5 به بالا، بانک موی شخص، کفاف پر کردن جای خالی را نمی‌دهد و یا در آینده تکرار  عمل جراحی به دلیل فقر بانک مو امکان‌ناپذیر شده و در حقیقت عمل جراحی مذکور در درازمدت به صورت نیمه‌کاره باقی می‌ماند.

 

 دفعات کاشت مو بستگی به میزان سن، کم‌پشت بودن موها،جنس‌مو، پرپشتی ناحیه‌یدهنده‌ی مو(پشت سر) و نوع پوست آن و نیز سابقه‌ی قبلی کاشت مو دارد. به جرأتمی‌توان گفت که هیچ‌یک از این روش‌های کاشت مو در همه‌ موارد موفقیت‌آمیز نبوده است و دارای "ریسک" قابل توجهی است و بحث بر سر خوبی و بدی هر یک از روش‌های کاشت مو نیز هنوز حتی در سطح جهانی ادامه دارد.

 

نتیجه‌ی مقایسه: روش کاشت مو در بهترین حالت‌های خود نیز دارای ریسک بسیار بیشتر و هزینه‌ی بالاتری نسبت به ترمیم مو است. ریسک بالای کاشت مو یک تبلیغاتاز طرف ما نیست و در کاشت مو به عنوان پدیده‌‌ی X خوانده می‌شود و بارها مشاهده شده است، ضمن این‌ که گاهی اوقات به دلیل کمبود اطلاعات و یا عدم رعایت موارد ضروری توسط خود شخص (قبل و بعد از عمل) این عمل جراحی با شکست مواجه می‌شود.

 درد و سوزش خفیف در ناحیه‌ی بخیه‌های پشت سر، تورم پیشانی و صورت ، تشکیل دلمه های کوچک بر روی محل های کاشت، از مراحل عادی کاشت مو است و اگر خدایی ناکرده بیمار با عوارض شدید روبرو شود این عوارض شامل: خونریزی، عفونت ، و باقی ماندن جای آشکار زخم خواهد بود.

لازم به یادآوری است که از نظر تعدادی از دست‌اندکاران موضوع مو، دو روش کاشت مو و ترمیم مو حوزه‌های جداگانه‌ای دارند و لازم است بسته به شرایط بیمار انتخاب یکی از آن‌ها توسط پزشک متخصص انجام گیرد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 10:29

هزینه کاشت مو چگونه محاسبه میشه؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.